sunnuntai 17. tammikuuta 2016

Uutta arkea

Töitä on tullut jälleen paiskittua niin iltaa kuin nyt sitten aamua. Päivät on ollu suht rentoja luk.ottamatta eilistä aamuvuoroa jossa mulla oli niin hemmetisti lentoja kattottavana yhtä aikaa, että se meni taas mahdottomaksi. Mutta kuuluu C-terminaalin ominaisuuksiin. Noh anyways. Sitten mulla oli toivevapaata to-pe sillä illalla oli Laibachin konsertti Maailman kulttuurien talolla (Haus der Kulturen der Welt). Oli intensiivinen ja hypnoottinen elämys. Vetivät saman setin jonka olivat ensimmäisenä länsimaisena yhtyeenä Pohjois-Koreassa soittaneet. Aivan mieletön ja Frank diggas myös vaikka olin melko varma että menee yli hilseen, kun ei ole ihan helppoa musiikkia, mutta oli kuulemma noh, hypnoottinen ja hieno kokemus.

Sitten otsikon viittaamaan uuteen arkeen. Frank on tosiaan työtön vielä tällä hetkellä, pari hakemusta ollaan heitetty ja odotellaan vastauksia. Odotteluaika tarkoittaa tosin sitä, että täällä huitelee pari pientä lasta nyt joka toinen viikonloppu. Olivat nyt ekaa kertaa kylässä ja en mä ihan niin huonosti vetäny ku aattelin. Odottavat jo kuulemma seuraavaa kertaa. Ihan siis sinänsä helppoja tapauksia niin kauan kun isukki on paikalla, kun mulla ei ole laillisesti mitään oikeuksia määräillä niitä niin en uskalla hirveästi komentaa jos homma meinaa karata käsistä. Noh joo, mutta tosiaan kaksi pientä poikaa 4- ja 6- vuotiaat. Tykkäävät pelailla pelejä ja mitä nyt tuon ikäset yleensä diggailee tehdä. En minä tiedä. :D Ainut mikä tästä viikonlopusta teki rankan oli se, että mulla tosiaan on aamuvuoro, joten tuo unen määrä on kolmessa päivässä ollu n. 4h yhteensä. Mutta kyllä se tästä. Iltavuorossa mä en sitten noita näekään, jos mulla sellanen joskus vkl vielä on.

Tällä viikolla vielä 2 aamua, yksi vapaa, jälleen aamu, vapaa ja sitten iltavuoroon. Hyvin pysyy unirytmintapaiset sekaisin. Ja huomenna joutuu vielä opettamaan uuden työntekijän. Jos ilmaantuu paikalle siis. Ei jotenkin huvittais. Diggailen olla porteilla turistien kanssa enkä "ulkona" työntekijöitä ruokkimassa. Mutta ehkä vaan sälytän kaiken ton uuden tehtäväksi, ainakin oppii. Sit vaan istun koko aamun ja painan kahvikoneen nappuloita. Joka on kans aikasta tylsää, mut no jaa, enpä tuolla ulkona oikein muutakaan yleensä tee.

Tänään oli kiva päivä, kolme lentoa ja sain alottaa kuudelta ja heti tauko. Kolme lentoa oli Chicago, Abu Dhabi ja New York joista molemmat toi kivan tippipotin myös. Tein tänään yli 20 euroa omaan taskuun. Juttuhan on siinä, että jos lennolla on paljon jenkkejä niin ne heittelee viimeiset euronsa tippikuppiin jo kun joku vaan puhuu niille enkkua ja vähän laapattaa enemmän ku yleensä. Oli hauskoja tyyppejä taas liikkeellä, varsinki yllättäen pari metallimusiikkia selkeästi kuuntelevia jätti mulle kahestaan jotain 8 euroa. Jotenki me tunnetaan toisemme mun työvaatteista huolimatta. :)

Tuosta vielä vähän Laibachia illan ratoksi.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti